Campanii Adwords

Campanii Adwords

Prezentam principiile de lucru WebSEM in cadrul campaniei Adwords pentru Brand-ul tau.

Scopul serviciului este sa detaliem  interactiunea zilnica pe care o vom avea cu piata in scopul cresterii performantei campaniei Brand-ul tau.

Cu cat suntem mai focusati cu atat economisim mai multe resurse!

Cu ajutorul instrumentului In-Market Audiences analizam datele demografice si comportamentul grupurilor tinta care au actionat in piata produselor Brand-ul tau astfel incat targetarea noastra sa fie cat mai exacta. Scopul acestui instrument este sa vizam clientii care au aratat interes pentru produsul Brand-ul tau. Programul Google Adwords are  acces la urmatoarele date despre utilizatori:

  1. continutul site-uriloraccesate
  2. apropiereasi frecventavizitelor
  3. contulclicuri peanunturisimilare
  4. conversiirealizate de acestia

Vrem sa ajungem exclusiv la persoanele care au manifestat interes si manifesta in prezent efectuand diverse actiuni comerciale in acest sens. Cu ajutorul instrumentului In-Market Audiences putem sa economisim bani tintind exact in grupul de utilizatori care arata interes fata de serviciile noastre.

Oferim utilizatorilor exact ceea ce isi doresc cu ajutorul serviciului Remarketing dinamic[1], Remarketingul dinamic ne ajuta sa afisam utilizatorilor anunturi pentru produse si servicii pe care le-au vazut pe site-ul Brand-ul tau. Cu ajutorul mesajelor personalizate in functie de segmentele de public, remarketingul dinamic ne va ajuta sa castigam clienti potentiali si sa generam vanzari prin atragerea vechilor utilizatori inapoi pe site pentru a finaliza ceea ce incepusera.

Comunicam automat cu potentialii client in timp real[2]

Personalizam anunturile cu actualizari in timp real. Elementele de personalizare a anunturilor adapteaza anunturile text la contextul complet al unei cautari sau al paginii consultate de un utilizator. Acestea pot insera un cuvant cheie, timpul ramas inainte de incheierea unei reduceri si orice alt text definit de noi. De exemplu, pe un rand de text precum „Grabiti-va, reducerea se incheie peste ____ zile!” poate fi introdus numarul corect de zile – iar acesta este doar inceputul.

Anunturile Brand-ul tau trebuie sa fie primele  in intervalul de timp in care conversiile sunt cele mai mari

Google Adwords ne ofera suficiente date pentru a seta intervalele de timp in care licitatia noastra sa creasca organic, astfel incat sa fim primii in perioadele cele mai importante ale zilei, ca de exemplu  intre orele 5 am-9am si 16 – 18.

Exludem IP-urile si locatiile care nu ne aduc date relevante[3]

O sa excludem unele adrese IP pentru a limita afisarea anuntului in anumite retele despre care consideram ca prezinta o probabilitate mica de a fi accesate de clienti potentiali. De exemplu, o sa excludem adresa IP a retelei  Websem.

Licitarea cost-pe-achizitie (CPA)[4]. Ne concentram pe conversii nu pe marirea traficului[5]

Scopul Instrumentului de optimizare a conversiilor este sa genereze cat mai multe conversii, luand in considerare obiectivele de cost pe achizitie (CPA). In loc sa puna accentul pe clicuri (CPC) sau afisari (CPM), instrumentul de optimizare a conversiilor are in vedere in primul rand maximizarea numarului de conversii.

Functia call-to-action speciala pentru utilizatorii care au nevoie de consultant

Un numar din ce in ce mai mare de utilizatori accseaza link-ul telefonului direct din anuntul Adwords, astfel incat sa primeasca informatii despre serviciile pe care le cauta, fara a mai accesa site-ul. Sistemul Adwords eticheteaza acest comportament si ofera statistici de conversie astfel incat sa marim numarul utilizatorilor direct interesati.

Campanii Adwords – Algoritmii Adwords optimizeaza automat Campania Brand-ul tau zi de zi

Sistemul Adwords a fost conceput sub forma unui algoritm cu functii de inteligenta artificiala, care invata si optimizeaza zi de zi randamentul anunturilor pe Google.

Generam anunturi cu  marca mobilepreferat.  Astfel de anunturi sunt o oportunitate de a personaliza mesajele in mod specific la oameni de pe dispozitive mobile. In plus la aceste anunturi apare optiunea de suna acum, care va conduce direct la formarea automata a numarului pe dispozitivul mobil al potentialului client. Google Adowrds va retine comportamentul care a dus la aceasta conversie si va optimiza afisarea pentru acest grup de persoane.

Anunturi grafice special adaptate pentru SmartPhone

Cand exacutam campanii de afisare, 320 x 50 pixeli clasament mobil va aparea in mod special intr-un browser smartphone sau aplicatie. Vom realiza anunturi animate in acest format pentru a obtine mai multa atentie. Putem face ca aceste anunturi grafice dimanice sa ruleze pe dispozitive mobile care nu accepta Flash, AdWords ofera o optiune de a conversie a fisierele Flash pentru HTML5 atunci cand le incarca clientul potential.

  • Click to call: userul poate suna sau memora datele de contact ale website-ului
  • Chat online. Instalrea unei aplicatii smartphone(Android, IOS). Aplicatia ofera informatii despre userii online + posibilitatea de a discuta cu acestia.
  • Google Maps: website-ul are o functie de geolocatie. Google va afisa website-ul in userilor care se gasesc cat mai aproape de pozitia/locatia setata in website.

Directionam utilizatorul in functie de device-ul de pe care ne apeleaza[6]

Costuri special pentru mobil

Propunem suma licitata initiala: 3 RON; Ajustarea pentru dispozitive mobile: 3 RON + (+20%) = 3,60 RON; Suma licitata care rezulta pentru cautarile de pe dispozitive mobile: 3,60 RON.

AdWords ne permite sa utilizam parametri ValueTrack in adresele URL ad-destinatie pentru a colecta date legate de experienta pe care o au utilizatorii cu anunturile noastre.

  • Realizam un profil psihologic si comercial al grupului tinta de clienti
  • Analizam cautarile utilizatorilor pe domeniul de activitate al site-ului
  • Redactam mesaje publicitare de impact pentru toate serviciile promovate

Masurarea rentabilitatii investitiei

Cunoasterea rentabilitatii investitiei va ajuta sa aflati daca banii folositi pentru publicitate prin AdWords sunt cheltuiti in mod util, adica genereaza profit pentru companie. Rentabilitatea investitiei reprezinta raportul dintre profitul net si costuri. Aceasta este cea mai importanta valoare pentru un agent de publicitate, deoarece se bazeaza pe obiectivele publicitare proprii si arata rezultatul real pe care il au eforturile publicitare asupra afacerii. Metoda exacta utilizata pentru a calcula rentabilitatea investitiei depinde de obiectivele campaniei.

O modalitate de a stabili rentabilitatea investitiei este urmatoarea:

Venit – Costul produselor vandute) / Costul produselor vandute

Pentru a identifica rentabilitatea investitiei, trebuie intai sa masuram conversiile, care reprezinta actiuni ale clientilor pe care le considerati valoroase, cum ar fi achizitii, inscrieri, accesari ale paginilor web sau clienti potentiali. In AdWords, putetem utiliza instrumentul gratuit de urmarire a conversiilor pentru a urmari cate clicuri genereaza conversii. De asemenea, urmarirea conversiilor ne poate ajuta sa determinam  profitabilitatea unui cuvant cheie sau a uni anunt si sa urmarim ratele de conversie si costurile pe conversie.

Scorurile de calitate mai bune pot influenta cheltuielile in mai multe moduri:

  • cuvintele cheie de inalta calitate costa mai putin pentru fiecare clic;
  • anunturile de inalta calitate pot aparea in pozitii mai bune fara sa coste mai mult;
  • bugetul dvs. poate include mai multe clicuri, astfel incat anunturile vor putea fi afisate mai des.

Ne propunem o crestere cu cel putin 20% a conversiilor pe care le aveti in prezent si o scadere cu cel putin 20% a bugetului CPC(cost per click)!

[1] https://support.google.com/adwords/answer/3124536?hl=ro

[2] https://support.google.com/adwords/answer/6072565?hl=ro

[3] https://support.google.com/adwords/answer/2456098?hl=ro

[4] https://support.google.com/adwords/answer/2472713?hl=ro

[5] https://support.google.com/adwords/answer/2471188

[6] https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/mobile-seo/overview/select-config